Veelgestelde vragen

Assortiment en advies

Account en inloggen

Bestelling

Betaling

Bereikbaarheid

Levering

Levergebied

Overig

terug naar boven

Kan ik advies krijgen?

JAAAAA. Zie assortiment & advies.

terug naar boven

Willen jullie me helpen een mooi menu samen te stellen?

Niets liever! Onze drank-deskundigen helpen je maar wat graag. Bel of mail ons met je advies-vraag en dan zijn we er samen in no time uit. Digitaal, lekker zoomen, telefonisch snel geholpen, óf in real life; dan nodigen we je uit in onze Drankerij voor een proeverij of we komen naar jou.

terug naar boven

Mag ik samples proeven?

Ja, liefde gaat door de maag. Neem je contact met ons op?

terug naar boven

Ik heb dorst! Hoe word ik nieuwe klant?

Allereerst: te gek dat je je bij onze club van dorstigen wilt voegen, we heten je van harte welkom. Klant worden is easypeasy, namelijk: vul ons registratieformulier in. Daarna nemen we snel contact met je op, via de mail of telefonisch, wat jij wilt, om kennis te maken en om de registratie te voltooien. Weet je al helemaal wat je wilt bestellen? Mooi. Zet het erbij (bij aanvullingen, wensen of vragen): dan kunnen we je gericht helpen.Oh en tip van het huis: let op de spaties in het formulier, die pakt ‘ie niet! :)

Haast? No problemo maar pas op: We kunnen pas uitleveren als alle klant- en factuurinformatie bekend is bij ons.

terug naar boven

Hoe kan ik prijzen inzien?

...IF THE PRICE IS RIGHT - en dat is ‘ie. De prijzen kun je inzien als je ingelogd bent als klant. Ben je op zoek naar een prijs van een bepaald product, bel ons dan even of stuur een mailtje naar dorst@dorstlust.nl, dan helpen we je graag.

terug naar boven

Mijn (nieuwe) ww doet het niet, wat nu?

Een quick-win: vraag bij Login een nieuw wachtwoord aan via Wachtwoord Vergeten. Met dit nieuwe ww kun je inloggen en onder ‘Profiel’ een nieuwe kiezen. Krijg je ‘m niet binnen? Dan ben je bij ons bekend met een ander mailadres. Fixen we zo voor je: stuur een mailtje naar bestellen@dorstlust.nl.

terug naar boven

Hoe krijg ik een account?

Als nieuwe klant: vul ons registratieformulier in, als bestaande klant: let us know dan maken wij hem handmatig voor je aan. We komen asap bij je terug, maar even geduld totdat wij ‘m verwerkt hebben. :-)

terug naar boven

Waar kan ik mijn gegevens wijzigen?

Dit doen wij met liefde voor je. Ander mailadres, bankrekeningnummer of nieuw contactpersoon? Let us know via bestellen@dorstlust.nl. Van kloppende informatie worden we ontiegelijk blij!

terug naar boven

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren als geplaatst?

We helpen je graag, want een foutje kan gebeuren. Bel asap, of, als het gaat om een order voor de volgende dag: mail je wijziging naar bestellen@dorstlust.nl.

terug naar boven

Tot hoe laat kan ik bestellen?

Onze levertijd is 1 werkdag. Als je je bestelling dus op woensdag wilt ontvangen, moet je uiterlijk dinsdag de bestelling plaatsen. Voor donderdag dus uiterlijk op woensdag bestellen, etc....Nou zijn we natuurlijk bekend met late werktijden. Daarom nemen we orders die tot 5:00u ‘s ochtends geplaatst worden nog mee op die werkdag. Orders die daarna gedaan worden gaan automatisch mee naar het eerstvolgende levermoment.

terug naar boven

Kan ik ook als particulier bestellen?

Jaaa, wat dacht je! www.drankerij.nl is jouw domein!

terug naar boven

Wat is het minimum orderbedrag?

We leveren in onze eigen bezorg steden* gratis vanaf €70,- ex statiegeld en btw.

terug naar boven

Wat zijn de bestel- en levervoorwaarden voor mij?

Zie onze leveringsvoorwaarden!

terug naar boven

Wat zijn de betalingsvoorwaarden?

We werken standaard met automatische incasso op 14 dagen. 7 dagen mag ook, krijg je zelfs nog korting voor ook! Wanneer je liever niet met incasso werkt dan vragen we je vooraf te betalen en krijg je de optie om je order direct via iDeal af te rekenen. Óók handig voor jou als nieuwe klant met haast.
Werken we eenmalig samen, bv. voor een event of borrel? Dan vragen we een betaling vooraf.

terug naar boven

Kan ik ook met automatische incasso betalen?

Juist! We sturen je altijd bij registratie een digitale machtiging toe, dan is het zó gepiept en geregeld en kunnen we snel van start.

terug naar boven

Hoe en wanneer kan ik jullie bereiken?

Bel ons HQ op 020-8200124 tussen 8:00 en 17:00, of stuur een mail naar:

terug naar boven

Ik heb een klacht

Dat is vervelend. Bij Dorstlust proberen we er alles aan te doen om er een succesvolle samenwerking van te maken en naar alle tevredenheid jouw bestelling af te ronden. Mocht dit volgens jou niet gebeurd zijn, dan horen we dit natuurlijk graag. Samen kunnen we dan kijken voor een oplossing, waar we meestal wel uitkomen. De klachtenprocedure bij Dorstlust is eigenlijk heel simpel: let us know!

We horen graag je klacht aan via bestellen@dorstlust.nl, waarna we je zo snel mogelijk te woord zullen staan en dus samen een oplossing zoeken. Natuurlijk kun je ook telefonisch contact met ons opnemen.

terug naar boven

Door wie en hoe wordt er geleverd?

In onze eigen bezorg steden leveren we zelf! Onze knappe Dorstlust drivers komen bij je langs in een van onze bussen en zullen gewapend met een steekkar je bestelling bezorgen

terug naar boven

Leveren jullie ook niet gelijkvloers?

Dit hangt er vanaf, bespreek jouw lever-situatie dus goed met jouw account manager bij de start. Over het algemeen zijn we de beroerdste niet!

terug naar boven

Kan ik een opmerking over de levering toevoegen?

Tuurlijk! Dit kun je doen bij de laatste stap van je bestelling op zakelijk.dorstlust.nl.

terug naar boven

Wat moet ik doen met het leeggoed?

Dorstlust neemt bij bezorging het leeggoed retour. Jij zorgt ervoor dat het emballage klaar staat op dag van levering, gescheiden van andere leveranciers.Laat ons ook altijd even weten dat er leeggoed klaar staat, anders wordt het niet vanzelf meegenomen.

terug naar boven

In wat voor verpakking gaat mijn levering?

Dat is afhankelijk van het product, we pakken niets over. Dus: in een krat, doos of tray, of voor flessen siroop of sterk: op flesniveau. Je vindt de verpakking per product in onze webshop terug.

terug naar boven

Komen jullie ook alleen langs om lege kratjes op te halen?

We halen leeggoed alleen op in combinatie met nieuwe bestelling. Geen nieuwe bestelling en wil je even goed van je leeggoed of? In onze bezorgsteden vragen we een toeslag van 20 euro ex BTW. Wanneer er geen nieuwe order meer wordt geplaatst ben je zelf verantwoordelijk voor het retouren van emballage bij Dorstlust.

terug naar boven

Kan ik ook afhalen?

Bij onze loods (Nieuwe Hemweg 15A, Amsterdam) kun je zeker afhalen, wel altijd op afspraak. Laat ons dus weten wat je wilt hebben en wanneer je langskomt, dan kunnen we het voor je klaar zetten. Gezellig, zien we je hier! Onze Drankerij is geen afhaallocatie van Dorstlust.

terug naar boven

Ik heb het verkeerde of een kapot artikel besteld en/ of ontvangen, wat nu?

OH NO, kan gebeuren. Bel ons direct en maak ook even een foto hoe of wat als een product beschadigd is, dan kunnen we je gericht helpen het product te vervangen. Let op: we moeten dit binnen 24u na levering van je horen.

terug naar boven

Nemen jullie producten retour?

Nee.

terug naar boven

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Dorstlust levert maandag t/m vrijdag tussen 9:30 en 17:30. We rijden een zo duurzaam mogelijke route, die we op de dag van levering maken. Je kunt van ons een SMS krijgen met track & trace van de levertijd. Let us know als je het tijdstip van levering wilt weten dus, dan fixen we dit voor je.

Wanneer je een verzoek hebt voor een ochtend of juist een middag levering geef dit dan aan ons door, dan doen we natuurlijk ons best hiervoor. We kunnen dit echter niet garanderen.

terug naar boven

Wat te doen als een product niet voorradig is?

Wel besteld, niet leverbaar? Dan hoor je dat van ons. Zo kun je het zelf de volgende keer weer mee bestellen. Ook denken we graag mee over een alternatief.

terug naar boven

Wanneer leveren jullie en wat is de levertijd?

We leveren maandag t/m vrijdag in Amsterdam, en in onze andere steden werken we met vaste leverdagen, die vind je hier. Lekker overzichtelijk dus. Onze levertijd is 1 werkdag. Als je je bestelling dus op woensdag wilt ontvangen, moet je uiterlijk dinsdag de bestelling plaatsen. Voor donderdag dus uiterlijk op woensdag bestellen, etc… Nou zijn we natuurlijk bekend met late werktijden. Daarom nemen we orders die tot 5:00u ‘s ochtends geplaatst worden nog mee op die werkdag. Orders die daarna gedaan worden gaan automatisch mee naar het eerstvolgende levermoment.

terug naar boven

SPOED: Kan ik vandaag nog geleverd krijgen?

We doen hier altijd ons best voor, maar het eerlijke antwoord is dat we dit niet kunnen garanderen. Bel ons even voor overleg. Enne, afhaal is altijd last-minute mogelijk.

terug naar boven

Leveren jullie ook aan grote evenementen?

Zeker! Voor events of specifieke aanvraag, contact ons.

terug naar boven

Waar leveren jullie?

Dorstlust levert in heel Nederland, we maken onderscheid tussen eigen bezorg steden en het gebied daarbuiten, daar gelden verschillende voorwaarden voor. In die eerste zijn we vaak flexibeler en sneller, maar we zijn ook een goed - en steeds beter - antwoord voor daarbuiten.

terug naar boven

Leveren jullie ook aan het strand?

Zandvoort, Bloemendaal en Scheveningen sowieso! Ergens anders aan de mooie kust gevestigd? Contact ons dan voor overleg.

terug naar boven

Hoe duurzaam zijn jullie?

Working on it! Zie Duurzaam Dorstlust.

terug naar boven

Doen jullie aan sponsoring?

terug naar boven

Kan ik hier werken?

Wie weet! Crew love is true love dus hou ons in de gaten voor vacatures. Als groeiend bedrijf zijn we regelmatig op zoek naar naar nieuwe aanwas voor Team Dorst. Ook als er geen vacatures openstaan zijn we nieuwsgierig naar jouw open sollicitatie.

terug naar boven

Hebben jullie dorst?

JA!

terug naar boven

Wat is jullie lievelingsdrankje?

Anouck: Plein Sud

Daan: ALLES met yuzu

Jazz: Agroposta Framboos

Jef: Friday IPA

Josselyn: Rapscallion Soda Burnt Lemon

Maaike: Oedipus - Studio saison Serie

Oscar: Een drankje die we nog even geheim houden en binnenkort toevoegen aan ons assortiment 🙃

Rhea: Wostok Tannenwald? Nix&Kix Watermelon? Club-Mate Granat? 🆘

Stephan: Kimino Yuzu

Tessa: Something & Nothing Rose Hibiscus

terug naar boven

Hoe stellen jullie je assortiment samen?

We zijn altijd op zoek naar mooie merken, maar kiezen bewust voor niet álles op te nemen, anders zouden we onze slogan ‘drink wat ánders’ geen recht meer doen. Iets anders dus, waar we zowel op het innerlijk als het uiterlijk moeten vallen. <3

terug naar boven

Willen jullie mijn product proeven / verkopen?

Mail ons naar join@dorstlust, dan kijken we graag of we inderdaad een fit zien en willen proeven. WIl je gelijk samples langs brengen? Kom dan langs in onze Drankerij.

🍪 Cookies!

De digitale cookies op onze site houden we zo beperkt mogelijk. Maar helemaal zonder lukt ook ons niet. We gebruiken ze om je site-bezoek te vereenvoudigen en om de bezoeken te registreren.

Geef jij ons toestemming?

Lees voor meer uitleg hier onze privacy statement

PRIVACY

Dorstlust BV zal alle persoonsgegevens van de koper uitsluitend verwerken in overeenstemming

met de alle toepasselijke privacy wet- en regelgeving, waaronder de Wet bescherming persoonsgegevens.

Uw e-mailadres wordt door ons niet aan derden ter beschikking gesteld, tenzij die derde onderdeel uit maakt van ons proces om de bestelling te voltooien.

Gebruik van uw (persoons)gegevens

Dorstlust respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Als u een bestelling plaatst, hebben we uw naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig om uw bestelling uit te voeren en u van het verloop daarvan op de hoogte te houden. Daarnaast kunnen we u op de hoogte stellen van relevante acties en/of producten. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming. Gegevens over het gebruik van onze site en de feedback die we krijgen van onze bezoekers helpen ons om onze site verder te ontwikkelen en te verbeteren.

Indien u ons uw telefoonnummer, in het kader van een bestelling, meedeelt via onze website of e-mail, zullen wij enkel telefonisch contact met u opnemen als dit nodig is om u te informeren over uw bestelling.

Derden

Dorstlust zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen wanneer die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling.

Cookies

Ook Dorstlust gebruikt cookies. (Een cookie is een klein bestand dat verstuurd wordt door de internetserver en zich op uw computer installeert. Hiermee worden de sporen van de bezochte internetsite bijgehouden, net als een aantal gegevens van uw bezoek.)

Cookies stellen ons in staat om informatie te verzamelen over het gebruik van onze dienst en deze te verbeteren en aan te passen. Wij bewaren bij uw bezoek aan de site uw domeinnaamen e-mailadres voor een volgend bezoek, wanneer u iets in de winkelkrat plaatst, en welke pagina’s u geraadpleegd heeft.

De gegevens worden niet herleidbaar tot individuele computers aan andere partijen verschaft.  U kunt uw browser zo instellen dat u geen cookies meer ontvangt.

Inzage

Op verzoek verlenen wij toegang tot de informatie die wij bijhouden van de bezoeker die het verzoek indient. Indien u toegang wenst tot deze informatie, neemt u dan contact met ons op via info@dorstlust.nl

Contact

Indien u vragen heeft over ons privacybeleid, laat het ons weten! Via info@dorstlust.nl staan we u graag te woord.